Všeobecná pravidla
Misdeal (špatně rozdané karty)
Následující situace jsou misdealem pouze v případě že se na chybu přijde dříve (někdo oznámí misdeal nebo sám dealer si všimne chyby) než dva hráči rozehrají hru (provedou nějakou akci – bet/fold/call...)
1. První nebo druhá karta je rozdaná lícem nahoru nebo jinak odhalena chybou dealera.
2. Dvě nebo více karet je odhaleno dealerem.
3. Jsou nalezeny dvě nebo více karet v balíčku obrácené lícem nahoru.
4. Dvě nebo více karet rozdaných navíc.
5. Jakákoliv karta rozdaná mimo pořadí (kromě odhalené karty, která může být vzata jako spálená).
6. Button je na špatném místě.
7. Karty byly rozdány také na volné místo popř. hráči, který na ně nemá nárok.
8. Nebyly rozdané karty hráči, který chce hrát a má na ně nárok.
9. Pokud hra začne misdeal už nemůže nastat. Peníze (blindy) se potom nevrací ani hráčům, kteří mají např. jenom jednu kartu.
10. Hráč, který rozdává, přejímá povinnosti dealera :
- kontroluje vsazení povinných sázek
- nerozdává společné karty dříve, než je dorovnáno a žetony jsou shrnuty do potu
- nepálí karty předem a neprohlíží dopředu karty, které mají jít na stůl
- zbytečně nezdržuje rozdávání a společné karty rozdává od sebe (nedívá se na ně jako první)
- po skončení hry před showdownem se další karty neotáčí (zdržování hry)
Nesrovnalosti, které mohou nastat v průběhu hry
1. Ve hrách s buttonem zjistíme, že button byl na špatném místě: Následující hru jsou button a blindy umístěny tak, aby každý byl v průběhu jednoho kola na všech pozicích (pokud je to možné).
2. Hráč si musí chránit své karty po celý průběh hry. Karty mohou být chráněny rukou, žetonem nebo jiným objektem umístěným na nich (card protector). Pokud si hráč karty nechrání nemá nárok na stížnosti, pokud mu dealer karty sebere jako foldnuté.
3. Pokud se v průběhu hry objeví karta s jiným rubem, všechny úkony jsou neplatné a všechny žetony se vrací svým původním majitelům. Pokud je karta objevena ve zbytku balíčku všechny úkony platí.
4. Pokud se objeví dvě stejné karty (stejná barva, stejná hodnota), všechny úkony jsou neplatné a všechny žetony se vrací svým původním majitelům.
5. Pokud zůstávají v banku peníze z minulé hry, mohou o ně svést boj pouze hráči, kteří se této hry účastnili. Nikoliv nově příchozí.
6. Obrácená karta v balíčku je považována za bezvýznamný kus papíru a je nahrazena následující kartou. Pouze v případě, že již byla rozdána následující karta dalšímu hráči, je tato karta nahrazena až po dorozdání všech karet.
7. Žolík objevený v průběhu hry, kde nejsou používány žolíky je považován za bezvýznamný kus papíru. Pokud hráč s takovouto kartou hraje, je jeho ruka považována za mrtvou (foldnutou).
8. Pokud hráč hraje bez díváni se na své karty, je zodpovědný za možnost mít neplatné karty nebo žolíka.
9. Jedna nebo více karet chybějících v balíčku neruší výsledek hry.
10. Pokud hráči spadnou karty ze stolu musí s nimi normálně hrát.
11. Pokud dealer zapomene spálit kartu nebo jich spálí více, musí se chyba odstranit ještě před tím než hráči začnou hrát. Pokud je hra rozehrána, rozdané karty platí.
12. Pokud dealer rozdá předčasně kartu před ukončením sázek, tato karta je neplatná.
13. Pokud je zbývající část balíčku znehodnocená, například z důvodu, že si dealer myslí, že hra už skončila, balíček musí být zrekonstruován co možná nejpřesněji a hra dohrána.
Sázení a zvyšování (betting and raising)
1. Nejmenší chip, který lze vsadit je určen velikostí blindu nebo ante. Např. v holdemu je nejmenší možná částka, kterou lze vsadit rovna jednomu velkému blindu.
2. V no-limit a pot-limit hrách je dovoleno neomezené zvyšování.
3. Každá sázka, která není allin musí být alespoň stejně vysoká jako byla poslední sázka nebo zvýšení.
4. Verbální deklarace sázky je závazná. Pokud hráč ohlásí, že vsází(bet), zvyšuje (raise), dorovnává (call), pokládá karty (fold) nebo jde allin, musí dostát svých slov a toto skutečně učinit.
5. Poklepání na stůl označuje check (zdržení se hry).
6. Řetězové sázky (tzv. string bet, string raise) nejsou dovolené. String betem rozumíme postupné skládaní chipů před sebe s úmyslem vsadit/zvýšit. Je nutné předem říct na kolik zvyšujeme nebo všechny žetony dát před sebe najednou.
7. Vložení jeden a půl plné sázky je považováno za zvýšení a hráč musí doplnit počet žetonů do plné výše.
8. Pokud hráč vloží jediný žeton jehož hodnota je větší než poslední sázka je toto považováno za call (dorovnání). např. hra s blindy 3/6. Hráč před sebe položí žeton s nominální hodnotou 50 bez slovního doprovodu => call. Všechny bety a cally nepřiměřeně nízkým počtem žetonů musí být doplněny do správné výše.
Showdown
1. Aby měl hráč nárok na jakoukoliv výhru (celý popř. část banku) musí položit své karty na stůl lícem nahoru. Nezáleží při tom, zda jsou karty použité v jeho výherní kombinaci.
2. Karty hovoří sami za sebe, dealer může asistovat při odhalování výherních kombinací.
3. Libovolný hráč, který uvidí nekorektní přidělení výhry, má etickou povinnost na tuto chybu okamžitě upozornit.
4. Show one, show all. Hráči mají v průběhu hry stejné právo na všechny informace. Ukáže-li některý hráč jinému hráči své karty, musí je ukázat i všem ostatním hráčům. Pokud je tento hráč již ze hry, ukázání karet se pozdrží až do ukončení sázek, aby sázení tím nebylo ovlivněno.
5. Pokud existuje vedlejší bank (tzv. side pot) je nejdříve vyhodnocený tento side pot a až po něm hlavní bank. Pokud je side potů více vyhodnocuje se nejdříve side pot, ve kterém jsou hráči, kteří měli na začátku hry nejvíce žetonů.
6. Pokud v celém kole všech sázek všichni checknou, ukazuje první karty hráč, který je první na řadě v každém kole.
7. První ukazuje karty ten hráč, který byl jako poslední agresivní tj. poslední betoval nebo raisoval. Karty ukazuje kdo byl poslední agresivní v průběhu hry.
Remízy
Pořadí barev v pokeru nerozhoduje, přestože je stanovené – piky (spades), srdce (hearts), káry (diamonds), kříže (clubs). Pořadí je stanovené podle abecedního pořadí anglických názvů. Pořadí barev se používá pouze v ojedinělých případech např. na začátku hry, kdy se rozhoduje, kdo bude sedět na buttonu. Vzhledem k tomu mohou při porovnávání kombinací nastat remízové situace. Pot se v této situaci dělí na části. Pokud nám nějaký žeton přebývá, řeší se tato komplikace následovně:
1. Žeton, který zůstane navíc je rozdělen na nejmenší žetony, které se ve hře používají.
2. Pokud zůstane jeden žeton nejmenší hodnoty, dostává ho hráč, který byl při posledním sázení aktivnější.